Passie en innovatie: al jarenlang dé combinatie

Soms kan ik het woord innovatie niet meer horen, zo vaak wordt het gebruikt. Toch gaat deze blog daarover. Ik doe namelijk niets liever dan houten vloeren in ere herstellen. Dus ben ik constant op zoek naar manieren om dat nóg beter te kunnen doen voor m’n klanten.

Houten vloeren renoveren, is mijn passie.

Ahum. Passie. Ook al zo’n woord wat te pas en onpas wordt gebruikt… Wat bedoel ik er nou mee? Hoe komen passie en innovatie samen in een parketman als ik?

Het begint al bij de kosteloze vloerinspectie. Als ik een versleten houten vloer zie, word ik gretig. Ik wil er zo snel mogelijk voor zorgen dat de klant een mooie, strakke vloer krijgt.

Zelf de vloer geschuurd, 'beetje mislukt'

Zelf de vloer geschuurd, ‘beetje mislukt’

En nee, dat heeft niets met verkopen te maken en alles met passie en jarenlange ervaring.
Ik wil dat klanten steil achterover slaan van houten vloeren die er weer als nieuw uitzien!

Maar alléén passie is niet genoeg.

En daar komt innovatie om de hoek kijken. Dat blijkt wel als ik bijvoorbeeld mijn huidige
machinepark vergelijk met toen ik in 2004 begon.

Ik zit bovenop de laatste ontwikkelingen en durf te beweren dat ik schuurmachines heb, die de gemiddelde parketteur die vloeren schuurt niet heeft.

Daarnaast heb ik goeie relaties met de fabrikanten waarmee ik samenwerk:

Alle noviteiten die zij ontwikkelen, wil ik als één van de eersten zien en uittesten. Zoals? Denk aan:

  • speciale soorten schuurpapier.
  • schuurmachines
  • stofvrij houten vloeren schuren.
  • sterkere lakken.
  • oliesoorten waarmee één afwerklaag afdoende is.

Kortom, alles wat nodig is om te zorgen dat jij een perfecte houten vloer krijgt, die tegen een stootje kan, vele jaren meegaat en door parketonderhoud langdurig mooi blijft.

Ik wil in mijn branche een klantgericht ondernemen voorbeeldbedrijf zijn.

Tips en suggesties om beter te worden, zijn meer dan welkom. Ik ben en blijf leergierig. Dus kom maar door met jullie commentaar!

Klantgericht ondernemen, is vooral iets wat je moet doen. Erover praten kunnen we allemaal en dat gebeurt al genoeg… Vandaar dat deze blog zo kort is. 😉

Enne… complimentjes geven mag natuurlijk ook. Daar word ik net zo blij van! 😀